WZORNICTWO
ORYLION – Działalność w obszarze audytu i strategii rozwoju produktów i usług
w obszarze w tworzeniu analiz strategicznych oraz kompleksowym projektowaniu i wdrażaniu strategii nowych produktów i usług działamy od 2004 r.
Metodologia:
Pracę nad projektem wzorniczym zaczynamy od audytu, zbieramy dane pozwalające zrozumieć rzeczywiste możliwości oraz intencje klienta. Szczegółowo badamy grupy docelowe, ich potrzeby, oczekiwania, zachowania i preferencje. Tworzymy profil odbiorcy. Analizujemy kontekst rynkowy, konkurencję, trendy branżowe oraz perspektywy. Definiujemy cele projektu oraz sposoby budowy wartości dodanej. Stawiamy tezy projektowe, ekonomiczne, kulturowe, środowiskowe i społeczne. Budujemy strategię i szczegółowy plan działań - zarówno w odniesieniu do produktów jak i promocji.
Dopiero, gdy dysponujemy wynikami powyższych badań, przystępujemy do właściwego projektowania. Generujemy pomysły, projektujemy, prototypujemy, testujemy, wdrażamy na rynek oraz promujemy. Całość działań jest przemyślana, spójna i profesjonalna.
Branże
Fundacja Orylion zaprojektowała i wdrożyła na rynek już kilka produktów i usług w różnych branżach tj.: produkcja przyczep i naczep, usługi (service design) budowlane, medyczne, reklamowe, IT i inne. Strategie produktów, projekty i wdrożenia potwierdzone zostały referencjami naszych klientów.
Audyt wzorniczy:
inaczej: wzór na konkurencję.
Oznacza opracowanie spójnej i efektywnej strategii innowacji rozwojowej firmy, gwarantującej budowanie wyróżniającej się marki, opartej o komunikację USP. Przy zastosowaniu mapowania procesowego optymalizuje wewnętrzne procesy zarządcze w firmach. Audyt wzorniczy warunkuje wdrożenie na rynek konkurencyjnych i zgodnych z ideą designu produktów oraz usług. Wdrażane projekty, uwzględniające międzynarodowe trendy wzornicze, pozwalają na uzyskanie wyjątkowej estetyki produkcyjnej generującej wzrost sprzedaży.
Audyt wzorniczy obejmuje: analizę wzorniczą w zakresie oferty produktowej, modelu biznesowego, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji, strategii marketingowej, zdefiniowania i charakterystyki klientów konkurencji oraz kluczowych w kontekście trendów otoczenia firmy branżowych, analizę potrzeb w zakresie zarządzania wzornictwem, analizę oferty pod kątem wykorzystania wzornictwa i potencjału rynkowego.
Natomiast strategia wzornicza tj. dokument (raport) opracowany na podstawie przeprowadzonego audytu wzorniczego - zawiera następujące elementy:
1. Ogólną charakterystykę firmy zawierającą analizę wzorniczą przedsiębiorstwa w zakresie produktów, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji z klientem, działań marketingowych firmy;
2. Określenie kluczowych w kontekście trendów branżowych, społecznych i technologicznych o dużym potencjale wpływu na rynek;
3. Definiowanie problemów wzorniczych w firmie, przy czym problemy te mogą dotyczyć zarówno produktu, jak i innych procesów biznesowych w firmie;
4. Ogólny opis otoczenia firmy w zakresie designu zawierający co najmniej informacje odnośnie charakterystyki klientów, opis głównych konkurentów, opis trendów rynkowych;
5. Ocenę poziomu wykorzystania wzornictwa w firmie oraz jej potencjału w tym zakresie;
6. Rekomendacje dalszych szczegółowych działań dla firmy.
AUDYT - STRATEGIA- DORADZTWO WDROŻENIOWE
Prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy w przypadku zainteresowania innymi usługami niż opisane na www.
tel/fax: 81 532 62 06
mobile: 730 755 444
e-mail: biuro@orylion.pl