DOTACJE NA PRZEDSZKOLA/ŻŁOBKI
DLA PRZEDSIĘBIORSTW Z WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO:
Numer działania | Planowany termin | Opis działania: |
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna | luty 2018 | Celem działania jest wzrost poziomu upowszechniania usług w zakresie edukacji przedszkolnej oraz podniesienie jej jakości. W ramach Działania zakłada się zwiększenie liczby miejsc wychowania przedszkolnego dla dzieci w wieku 3-4 lat, tj. dla dzieci które od 1 września 2017 r. zostaną objęte prawem do korzystania z wychowania przedszkolnego w przedszkolu bądź innej formie wychowania przedszkolnego. Wsparcie w ramach Działania ma przygotować organy prowadzące ośrodki wychowania przedszkolnego do zapewnienia warunków realizacji tego prawa, a tym samym umożliwi wyrównanie szans edukacyjnych dzieci nieobjętych wychowaniem przedszkolnym. Typy projektów : 1)Tworzenie miejsc wychowania przedszkolnego dla dzieci w wieku 3–4 lata, 2) Rozszerzenie oferty o zajęcia realizowane w celu wyrównania stwierdzonych deficytów oraz dodatkowe zajęcia, które pozwolą na zwiększenie kompetencji społecznych Grupa docelowa w projekcie: 1. Dzieci w wieku przedszkolnym określonym w ustawie o systemie oświaty. 2. Rodzice (lub opiekunowie prawni) dzieci w wieku przedszkolnym określonym w ustawie o systemie oświaty. 3. Nauczyciele i pracownicy pedagogiczni przedszkoli, oddziałów przed-szkolnych w szkołach podstawowych i innych funkcjonujących formach wychowania przedszkolnego. 4. Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne funkcjonujące formy wychowania przedszkolnego Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych: 85 % (z tego max 10 % wartości projektu mogą stanowić wydatki na środki trwałe). Minimalna wartość projektu: 100 000 PLN Maksymalna wartość projektu: brak ograniczeń kwotowych |
Działanie 13.5 Infrastruktura przedszkolna | Nie przewiduje się naboru w 2018 | Wsparcie działań na rzecz poprawy dostępności do edukacji przedszkolnej na obszarach deficytowych w tym m.in. poprzez: Typy projektów: Wsparcie działań na rzecz poprawy dostępności do edukacji przedszkolnej (celem utworzenia nowych miejsc w przedszkolach lub innych form edukacji przed-szkolnej dla dzieci w wieku 3-4 lata) na obszarach deficytowych w tym m.in. poprzez: - budowę, rozbudowę, adaptację i modernizację obiektów na potrzeby prowadzenia działalności edukacyjnej wraz z zapleczem socjalnym (m.in. place zabaw), - zakup niezbędnego wyposażenia gwarantującego wysoką jakość kształcenia. Wsparcie infrastrukturalne ze środków EFRR w ramach Działania co do zasady może zostać skierowane na finansowane projektów realizowanych w oparciu o istniejącą bazę lokalową. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku braku możliwości adaptacji istniejących budynków możliwa będzie budowa nowych obiektów lub rozbudowa istniejących związanych bezpośrednio z prowadzeniem działalności edukacyjnej w deficytowych obszarach. W takich przypadkach wnioskodawca będzie musiał przedstawić szerokie uzasadnienie wskazujące, że zaproponowane rozwiązania stanowią element strategicznego podejścia do obszaru edukacji przedszkolnej na terenie danej jednostki samorządu terytorialnego. Drugi wyjątek od powyższej zasady dotyczy odtworzenia zabudowy zdegradowanej w stopniu uniemożliwiającym jej regenerację/renowację (zastąpienie starego budynku nowym). W takim przypadku, wnioskodawca zobowiązany będzie do przedstawienia wiarygodnych analiz potwierdzających, iż stopień zdegradowania budynku uniemożliwia jego regenerację/renowację, w tym analiz potwierdzających efektywność kosztową takiego rozwiązania. Wsparcie infrastrukturalne będzie ukierunkowane na tworzenie nowych miejsc w przedszkolach lub innych formach edukacji przedszkolnej, w szczególności na obszarach charakteryzujących się słabym dostępem do edukacji przedszkolnej. Maksymalny % poziom dofinansowania UE wydatków kwalifikowalnych Max 70 % Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: brak ograniczeń kwotowych. Maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 1 mln PLN. |
OPIS DZIAŁANIA 9.4 Godzenie życia zawodowego i prywatnego | marzec 2018 | Typy projektów: 1) Przedsięwzięcia zwiększające dostęp do opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w formie: a) żłobków, b) klubów dziecięcych, 2) programy aktywizacji zawodowej obejmujące jedną lub kilka z następujących form wsparcia: a) poradnictwo zawodowe lub/i pośrednictwo pracy, b) staże i praktyki zawodowe, c) szkolenia prowadzące do nabycia, podniesienia, uzupełnienia lub zmiany kwalifikacji zawodowych (w tym organizacja szkoleń połączona z praktyką zawodową u pracodawcy), d) subsydiowane zatrudnienie z możliwością połączenia z refundacją wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, e) wsparcie adaptacyjne pracownika3, który uzyskał zatrudnienie w ramach zatrudnienia subsydiowanego, jak również dla osoby odbywającej staż praktykę zawodową, w zakresie dostosowania kompetencji i kwalifikacji pracownika/ stażysty/praktykanta do potrzeb pracodawcy oraz profilu wykonywanej pracy Wymagane jest zapewnienie trwałości funkcjonowania nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w okresie 2 lat po uzyskaniu dofinansowania ze środków EFS. 10% współfinansowania unijnego maksymalnie na środki trwałe Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wy-datków kwalifikowalnych na poziomie projektu 95 % Minimalna wartość projektu: 100 000 PLN. Maksymalna wartość projektu: brak ograniczeń kwotowych. |
13.2 Infrastruktura usług społecznych | Nie przewiduje się naboru w 2018 | Celem interwencji jest upowszechnienie dostępu do usług społecznych poprzez wsparcie infrastruktury niezbędnej do jej sprawnego świadczenia oraz zwiększenie aktywności zawodowej mieszkańców regionu, m.in. poprzez wzrost dostępności usług opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3. Typy projektów: 1.Budowa, rozbudowa, nadbudowa, przebudowa, adaptacja, remont, modernizacja, wyposażenie infrastruktury usług społecznych (bezpośrednio wykorzystywanej przez osoby wykluczone lub zagrożone wykluczeniem społecznym), w tym : a)ośrodków wsparcia, w tym m.in. środowiskowych instytucji aktywizujących osoby niepełnosprawne, dziennych i rodzinnych dumów pomocy dla osób starszych, b)placówek środowiskowych i dziennego wsparcia dla dzieci i młodzieży, c)pieczy zastępczej, d)ośrodków wsparcia w tym specjalistycznych ośrodków wsparcia, e)placówek środowiskowych form wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi, środowiskowych domów samopomocy, f)ośrodków interwencji kryzysowej, g)podmiotów reintegracyjnych, h)placówek DPS i DPR w celu przejścia od form instytucjonalnych do deinstytucjonalizacji świadczenia usług, i)placówek instytucjonalnych form pomocy społecznej –warunkowo jedynie w przypadku objęcia wsparciem grupy osób, wobec której nie jest możliwe świadczenie usług w innej formie niż instytucjonalna ze względu na stan zdrowia lub inne istotne przesłanki. 2.Modernizacja, adaptacja (do potrzeb osób potrzebujących) oraz zakup wyposażenia infrastruktury niezbędnej do świadczenia środowiskowych form wsparcia w miejscu zamieszkania. 3.Remont, przebudowa, modernizacja i wyposażenie infrastruktury szkół przysposabiających do pracy. 4.Remont, przebudowa, adaptacja (w uzasadnionych przypadkach także zakup lokali mieszkalnych) i wyposażenie infrastruktury mieszkalnictwa chronionego, wspomaganego i treningowego. 5.Remont przebudowa, adaptacja i wyposażenie infrastruktury mieszkalnictwa socjalnego. 6.Budowa, rozbudowa, nadbudowa, przebudowa, adaptacja, remont, modernizacja i wyposażenie infrastruktury usług opieki nad dziećmi do lat 3, w tym żłobków, klubów dziecięcych i oddziałów żłobkowych m.in. w celu zwiększenia liczby miejsc w istniejących instytucjach Maksymalny % poziom dofinansowania 95% Projekty generujące dochód: zgodnie z luką w finansowaniu (70 %) Minimalna i maksymalna wartość projektu: brak ograniczeń kwotowych |