INFORMACJE O PROJEKCIE
Umowa nr 781/POKL.08.01.01-06-161/13-00
Cel projektu: nabycie umiejętności w zakresie obsługi kelnerskiej/ barmańskiej wśród pracowników i kadry zarządzającej 14 przedsiębiorstw branży turystycznej z woj. lubelskiego poprzez szkolenia.W projekcie weźmie udział 111 pracowników i kadry zarządzającej.
Firmy wymienione z nazwy we wniosku o dofinansowanie.
Okres realizacji: 01-08-2014 do 30-04-2015.
W ramach projektu realizowane będą następujące szkolenia:
Program:
1. Organizacja zakładów gastronomicznych
2. Technika pracy w zakładach gastronomicznych
3. Techniki obsługi konsumenta przy stole
4. Ogólne wiadomości o potrawach i napojach
5. Podstawowa wiedza o winach
6. Podstawy zarządzania barem: organizacja baru , zarządzanie barem
7. Terminologia funkcjonowanie sprzętu barowego
8. Mixologia
9. Fizjologia mieszania napojów
10. Dobór różnorodnych ingrediencji
Program jest uzupełniany o:
Serwis Specjalny (Homary, Raki, Kawior, Ślimaki)
- Standardy nakrycia stołu, zastawa i menaże do serwisu specjalnego, zasady konsumowania oraz metody serwowania.
- Flambirowanie przy stoliku gości na wózku do flambirowania, (np.: naleśniki, banany )
- Serwowanie i porcjowanie owoców, np.: ananas, banan
- Motywacyjny proces obsługi kelnerskiej – triki kelnerskie
- Zastawa stołowa :
linia sztućców stołowych ( pełny wachlarz )
linia porcelany – cateringowa, dla gości VIP
menaże restauracyjne – dodatkowa zastawa serwisowa itp.
Kultura przy stole ( savoir vivre).
- Serwis Synchroniczny
- Serwis Niemiecki z kopułami
- Serwis Francuski
- Linia szkła – garnitur szkła dla kelnera, barmana, sommeliera
- Resztkowanie – sprzątanie brudnej zastawy
- Pokazowe serwowanie wina musującego
- Dekantacja wina czerwonego
- Ślepa degustacja wód mineralnych i źródlanych
- Ślepa degustacja soków jedno i wielosmakowych
- Ślepa degustacja win jedno i wieloszczepowych
- Pokaz drinków
Ćwiczenia:
-układanie dekoracyjne bankietówek, nakrycie obrusa-prostokąt , kwadrat.
-praktyka z tacą(noszenie szkła, serwowanie napojów)
-zasada fińska, rodzaje nakryć, świeczka, serwowanie jednego talerza
-noszenie talerzy zasadniczych, zbieranie brudnej zastawy stołowej
-serwis niemiecki- kopuły, serwis francuski-plater, sztućce, serwowanie wina.
-pomysł na restaurację (nazwa Restauracji, nazwa dania, reklama, hasło, nazwa napoju).
Kurs kończy się egzaminem zewnętrznym i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego uzyskane kwalifikacje.
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VIII Regionalne Kadry Gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiebiorstw w regionie Poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.
CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA