Program szkolenia
Moduł 1
- Fundamenty negocjacji i komunikacji interpersonalnej
- Wyobrażenia a rzeczywistość
- Jak zmieniać rzeczywistość poprzez adaptowanie własnych postaw
- Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych
- Jak świadomie wywierać wpływ na innych?
- Rola detali w komunikacji
- Pozytywne łańcuchy komunikacyjne
- Od zadawania właściwych pytań do panowania nad ciszą.
- Pięć najważniejszych postaw w negocjacjach
- Ćwiczenie najważniejszych odruchów negocjacyjnych
- Koncept T
- Jak przygotować się do negocjacji?
- Jak właściwie zidentyfikować cel negocjacji oraz własne mocne i słabe strony
- Matrix – narzędzie uzyskiwania porozumienia win-win
- Jakie zagadnienia mogę negocjować
- Gdzie są moje priorytety
- Jak żonglować moimi możliwościami, aby uzyskać zakładane korzyści
- Kreatywne poszukiwanie nowych opcji
Moduł 2
- Skala zachowania
- 4 rodzaje najważniejszych postaw negocjacyjnych
- Świadome wykorzystywanie swoich naturalnych możliwości
- Poszerzanie wachlarza własnych reakcji
- Samokontrola w trudnych sytuacjach: emocjonalna strona zarządzania relacjami z innymi
- Źródła stresu
- Jak radzić sobie ze stresem w czasie negocjacji
- Jak zareagować na atak i znaleźć właściwą reakcję?
- Naturalne odruchy w reakcjach na ataki i obiekcje
- Reagowanie w trudnych sytuacjach, aby uzyskać panowanie nad negocjacjami
- Techniki i taktyki negocjacyjne
- Gra „taktyki negocjacyjne”
- Świadome stosowanie technik
- Umiejętne reagowanie na techniki stosowane przez drugą stronę
- Negocjacje z grupą
- Role, przeciwnicy, sprzymierzeńcy
- Jak wykorzystać naturalne zalety i trudności w negocjacjach z grupą osób
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.J.Z.
Adresaci szkolenia
Przygotowane dla osób, które chcą utrwalić i usystematyzować umiejętności z zakresu negocjacji.
Cel szkolenia
Głównym celem szkolenia jest uświadomienie uczestnikom najważniejszych zasad negocjacji i przećwiczenie fundamentalnych postaw i umiejętności służących jak najlepszemu zaspokojeniu potrzeb i oczekiwań stron.
Cele szczegółowe:
- Uzyskanie wiedzy nt. konstruowania skutecznej argumentacji; podstawowych strategi;, taktyk i procedur negocjacyjnych.
- Nabycie umiejętności negocjacyjnych poprzez poznanie metod i narzędzi do przygotowania i prowadzenia negocjacji.
- Zrozumienie podstaw skutecznych negocjacji.
Uczestnik po szkoleniu w sposób profesjonalny będzie przygotowywał się i prowadził negocjacje, stosując prawidłowe taktyki targowania się, oraz umiejętności negocjowania w różnych sytuacjach oraz w całym procesie negocjacyjnym, łącząc aspekty psychologii i tajniki biznesu.
( Bardzo ważne jest również przełożenie na praktykę hasła, że „negocjacje to w 90% psychologia a tylko w 10% techniki i taktyki”. )
Metodyka szkolenia
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów zawierających ćwiczenia indywidualne i grupowe ukierunkowanych na niwelowanie różnicy pomiędzy tym, co wiemy na temat negocjacji, a tym jak się podczas negocjacji rzeczywiście zachowujemy.
Najważniejszym wyzwaniem dla uczestników szkolenia jest ograniczenie wielu naturalnych odruchów i praca nad takimi zachowaniami, które pozwalają osiągać największe sukcesy w negocjacjach.
Organizacja szkolenia
Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w szkoleniu zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze szkolenia. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed szkoleniem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu- uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania szkolenia zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/ trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.
PLAN SZKOLENIA:
1 dzień szkolenia:
godz. 10.00 - 11.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
godz. 11.30 - 11.45 /przerwa na kawę/
godz. 11.45 - 13.15 /c.d. zajęć 2 godz./
godz. 13.15 - 14.00 /lunch/
godz. 14.00 - 15.30 /c.d. zajęć 2 godz./
2 dzień szkolenia:
godz. 9.00 - 10.30 /c.d zajęć 2 godz./
godz. 10.30 - 10.45 /przerwa na kawę/
godz. 10.45 - 12.15 /c.d. zajęć 2 godz./
godz. 12.15 - 13.15 /lunch/
godz. 13.15 - 15.30 /c.d. zajęć 3 godz./