Program szkolenia
1.Kultura korporacyjna i wizerunek osobisty menedżera a etykieta w biznesie oraz dyplomacji
• Elementy służące budowaniu wizerunku korporacyjnego i osobistego
• Rola zespołu w kształtowaniu spójnego obrazu firmy
• Trudne sytuacje w życiu zawodowym (konflikty w gronie współpracowników, kwestie sporne z klientami i kontrahentami) a wizerunek korporacyjny.
2. Siła pierwszego wrażenia w kontaktach zawodowych a zasady etykiety
• Powitania w biznesie i dyplomacji jednym z istotniejszych elementów budujących pierwsze wrażenie
• Mowa ciała, kontakt wzrokowy, ton głosu oraz pierwsze słowa wypowiadane pod adresem gościa/ kontrahenta czynnikami wspomagającymi efekt pozytywnego pierwszego wrażenia
• Zasady przedstawiania się i prezentacji innych. Tytułowanie w biznesie oraz dyplomacji
• Ceremoniał wymiany wizytówek.
3. Etykieta ubioru służbowego
• Złote zasady komponowania ubioru do pracy. Co wolno, a czego nie wypada?
• Garderoba służbowa a wymogi i standardy korporacyjne
• Jak unikać najczęstszych błędów przy kompletowaniu odzieży do pracy.
4. Sztuka słowa w życiu zawodowym
• Jak mówić, by wzbudzić zainteresowanie? Technika operowania głosem a treść przekazu
• Trzy najważniejsze zasady sztuki słowa
• Podziękowania, toasty, przemowy, które przykuwają uwagę odbiorców. Jak przy pomocy słowa budować dramaturgię wypowiedzi?
• Sztuka small talk, czyli o umiejętnym prowadzeniu rozmowy. Mile widziane, a także niewskazane tematy konwersacji.
5. Korespondencja i telefony służbowe
• Zasady prowadzenia korespondencji w biznesie z uwzględnieniem etykiety
• Telefony służbowe a etykieta
• Netykieta, czyli zasady prowadzenia służbowej korespondencji e-mailowej.
6. Spotkania i uroczystości w biznesie a zasady protokołu dyplomatycznego
• Ważne zasady związane z organizacją spotkań i uroczystości w biznesie i w dyplomacji (spotkania rocznicowe i okolicznościowe, lunche służbowe, koktajle i bankiety)
• Rola hierarchii, czyli jak posadzić gości zgodnie z założeniami protokołu
• Zaproszenia na uroczystość – jak przekazywać, przyjmować oraz odmawiać?
• Upominki w kontaktach zawodowych.
7. Etykieta w kontaktach zawodowych z osobami reprezentującymi inne kultury.
• Kontakty zawodowe z osobami reprezentującymi kraje europejskie oraz USA
• Specyfikacji relacji z przedstawicielami krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu.
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora EŻ.
Cel szkolenia
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
• umiejętne reprezentowanie siebie oraz swoją firmę w kontaktach służbowych
• postępowanie w każdej sytuacji zgodne z zasadami etykiety w biznesie i dyplomacji
• operowanie słowem w sposób uprzejmy, a także wzmacniający siłę przekazu
• prowadzenie korespondencji oraz kontaktowanie się telefonicznie z innymi zgodnie z zasadami etykiety
• zwracanie uwagi w kontaktach zawodowych na zachowania charakterystyczne dla osób reprezentujących inne nacje.
Metodyka szkolenia
Ćwiczenia praktyczne realizowane w trakcie szkolenia:
• Ćwiczenia praktyczne związane z zachowaniami w określonych sytuacjach zawodowych
• Ćwiczenia związane ze służbowymi kontaktami korespondencyjnymi oraz telefonicznymi
• Zachowanie się w trudnych z punktu widzenia etykiety sytuacjach
• Wygłoszenie mowy okolicznościowej.